Warunki gwaranacji

Home » Warunki gwaranacji

WARUNKI GWARANCJI

Firma zapewnia Kupującemu dobrą jakość i prawidłowe funkcjonowanie wykonanych na indywidualne zamówienie mebli w standardzie prezentowanym przez kuchnie wzorcowe w salonie ekspozycyjnym. W przypadku wystąpienia wady firma zobowiązuje się do świadczenia gwarancyjnego w okresie 24 miesięcy od dnia zakupu pod warunkiem dotrzymania przez Kupującego określonych zasad użytkowania mebli zgodnie z ich przeznaczeniem.

  1. Reklamacje należy składać listownie bądź e-mailem. Do pisma dołączyć należy druk reklamacji oraz zdjęcia reklamowanego elementu.
  2. Na rozpatrzenie reklamacji firma posiada 14 dni roboczych. W tym czasie, po przeanalizowaniu reklamacji reprezentant firmy skontaktuje się z Klientem mailowo bądź telefonicznie w celu poinformowania go o wyniku reklamacji.
  3. W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według oceny gwaranta usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie realizowane w drodze naprawy. Jeżeli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych, naprawę wykonuje się u Kupującego w przypadku wad nie wymagających wysłania do producenta.
  4. W przypadku konieczności naprawy w warunkach fabrycznych zastrzega się wymontowanie elementu na czas naprawy. Klient zostanie jednak poinformowany o przewidywanym czasie naprawy reklamowanego elementu.
  5. W przypadku gdy reklamowany element jest produkowany fabrycznie, firma odeśle element do producenta.
  6. W przypadku gdy niezbędne jest dodatkowe sprawdzenie zasadności reklamacji lub sprowadzenie nowego towaru termin na usunięcie wady może ulec wydłużeniu, w zgodności z zawartą z Kupującym umową.
  7. Wady jawne polegające na uszkodzeniach mechanicznych Kupujący zobowiązany jest zgłosić w terminie 3 dni od terminu realizacji zamówienia. Nie zgłoszenie reklamacji w powyższym terminie zostanie uznane jako akceptację stanu dostarczonych mebli.
  8. Zwłoka w załatwieniu reklamacji nie zachodzi, w przypadku gdy przedstawiciel Gwaranta zgłosił się u Kupującego w uzgodnionym terminie celem dokonania oględzin lub załatwienia reklamacji, a nie mógł tej czynności dokonać z przyczyn leżących po stronie Kupującego.
  9. Jeżeli Kupujący dwukrotnie uniemożliwił dokonanie oględzin lub naprawy uważa się, że odstąpił od wszelkich roszczeń.
  10. Gwarancją nie są objęte różnice ilościowe bądź jakościowe oraz wady widoczne (np. uszkodzenia, rysy, pęknięcia, odkształcenia), które powinny być ujawnione w momencie dostarczenia mebli i nie zostały zgłoszone w ciągu 3 dni od daty dostawy.
  • Usterki powierzchni nieistotne dla użytkownika kuchni i całkowicie niewidoczne po zamontowaniu zabudowy nie mogą być podstawą roszczeń gwarancyjnych.
  • Gwarancją nie są objęte wady i uszkodzenia mebli kuchennych wynikłe z :
  • użytkowania mebli i urządzeń niezgodnego z zasadami określonymi przez producentów,
  • braku konserwacji lub użycia niewłaściwych środków konserwujących,
  • odbarwienia frontów wystawionych na bezpośrednie i długotrwałe działanie promieni słonecznych,
  • uszkodzenia mechanicznego (uderzenia, otarcia itp.),
  • długotrwałego kontaktu z wodą (zalanie),
  • długotrwałego działania niskiej temperatury (poniżej +15°C),
  • długotrwałego działania wysokiej temperatury (powyżej +30°C),
  • bezpośredniego zetknięcia z ogniem lub silnie rozgrzanym przedmiotem,
  • nadmiernego przeciążenia,
  • samodzielnego demontażu i montażu przez Klienta.
  1. Gdy wada zostanie uznana za podlegającą gwarancji, Firma zobowiązuje się do jej bezpłatnego usunięcia w najkrótszym możliwym terminie.
  2. Wady nie objęte gwarancją będą usuwane odpłatnie.
  3. Roszczeniom reklamacyjnym nie podlegają właściwości charakterystyczne dla użytych materiałów jak np. w przypadku drewna lub okleiny naturalnej ich usłojenia, zróżnicowana struktura lub naturalne przebarwienie, a także niewielkie rozbieżności kolorystyczne w stosunku do prezentowanych prototypów.
  4. Usługom serwisowym nie podlegają proste czynności, które użytkownik może wykonać we własnym zakresie np. wymiany żarówki, regulacja zawiasów, dokręcenia poluzowanej śruby, usunięcia zabrudzeń itp.
  5. Część oferowanych frontów meblowych wykonanych jest z drewna litego i okleiny naturalnej. Cechami drewna są niejednolitość faktury, zróżnicowana struktura, przebarwienia oraz sęczki. Te charakterystyczne właściwości dla materiału pochodzenia naturalnego, odróżniają drewno od tworzyw wytwarzanych sztucznie i nie mogą być przedmiotem reklamacji.
  6. Również obrzeża PCV mogą odbiegać strukturą i odcieniem od płyt wiórowych laminowanych używanych do produkcji naszych mebli, co jest spowodowane używanymi przez producentów technologiami.
  7. Z powodów niezależnych od firmy, niektóre elementy takie jak np. kolor czy rodzaj blatu lub frontu może zostać wycofany ze sprzedaży przez producenta. W takim przypadku (przy reklamacji uznanej), Klient ma prawo wybrać substytucyjny materiał z aktualnej oferty naszej firmy.